Oficjalna strona Zespołu Szkół Nr 1 w Katowicach

Statut szkoły
Sukcesy uczniów
WSO
Wykaz podręczników i programy nauczania

Dla Uczniów

Procedury zwalniania z zajęć
Regulamin Rady Rodziców
Wzory dokumentów
Wpływ gier komputerowych i sieciowych na zachowania agresywne dzieci
Zebrania klasowe

Dopalacze kradną życie
Pomoc materialna
Prawa dziecka
Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem
Przemoc STOP!

BIP
Witamy
Akcja parkingowa

katarzyna_wiercinska dnia 07 grudzień 2016 21:59 0 Komentarzy · 52 Czytań · Drukuj
Turniej - sukces!

katarzyna_wiercinska dnia 07 grudzień 2016 21:58 0 Komentarzy · 59 Czytań · Drukuj
Lodowisko - zaproszenie

katarzyna_wiercinska dnia 05 grudzień 2016 17:40 0 Komentarzy · 52 Czytań · Drukuj
Fashion tv

Wiecej zdjec:
tutaj!

katarzyna_wiercinska dnia 05 grudzień 2016 17:39 0 Komentarzy · 40 Czytań · Drukuj
Szlachetna paczka 2016

katarzyna_wiercinska dnia 28 listopad 2016 15:18 0 Komentarzy · 171 Czytań · Drukuj
Wielki sukces! Voice of Poland

katarzyna_wiercinska dnia 27 listopad 2016 11:42 0 Komentarzy · 209 Czytań · Drukuj
Wycieczka do Pszczyny

katarzyna_wiercinska dnia 27 listopad 2016 11:34 0 Komentarzy · 191 Czytań · Drukuj
Wyniki - Omnibus

katarzyna_wiercinska dnia 27 listopad 2016 11:18 0 Komentarzy · 188 Czytań · Drukuj
Voice of Poland - finałowy odcinek!

katarzyna_wiercinska dnia 22 listopad 2016 22:51 0 Komentarzy · 213 Czytań · Drukuj
Wycieczka do Olsztyna
W dniach 8–10 listopada 2016 r. 25 uczniów niedosłyszących z gimnazjum i technikum wraz z opiekunami: Piotrem Karwackim, Izabelą Dudą, Jolantą Juchą i Lucyną Stasiowską wzięło udział w wycieczce połączonej z warsztatami ekologicznymi w Olsztynie na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. Mieszkaliśmy w hotelu „Jurajski Olsztyn” u podnóża ruin zamku, skąd codziennie wyruszaliśmy
w teren.
W pierwszym dniu w kamieniołomie Kielniki przy pomocy młotków geologicznych szukaliśmy skał, minerałów i skamieniałości. Udało nam się znaleźć kalcyt, krzemienie, a nawet drobinki srebra. Po smacznym obiedzie mieliśmy zajęcia sportowe: graliśmy w piłkę, skakaliśmy na trampolinie, a najbardziej podobało nam się przejście trasy w parku linowym.

Po południu wyruszyliśmy na wzgórze Lipówki, skąd roztaczał się piękny widok na Olsztyn ze wzgórzem zamkowym, górę Biakło zwaną Olsztyńskim Giewontem, rezerwa Sokole Góry, a także na położoną 15 km dalej Częstochowę. Dowiedzieliśmy się na czym polega czynna ochrona przyrody – pasące się owce
i kozy spełniają funkcję kosiarek, ponieważ zapobiegają odrastaniu drzew i krzewów. Był też taki czas na kupienie oryginalnych pamiątek z tego regionu Polski.
Po kolacji wyposażeni w latarki weszliśmy na wzgórze zamkowe, by podziwiać ruiny nocą, a także dojrzeć Białą Damę, którą według legendy była Anna, niedoszła żona Krystyna. Ubierając się w białą ślubną suknię nagle zniknęła. Najprawdopodobniej rozsunęła się pod nią podłoga i Anna wpadła do podziemi zamku, z których już nigdy się nie wydostała.

W drugim dniu po śniadaniu poszliśmy do Jaskini Niedźwiedziej w Górach Towarnych. W jaskini dzięki latarkom podziwialiśmy szatę naciekową – stalaktyty, kotły wirowe. Dowiedzieliśmy się także, że można tu spotkać nietoperze i pająki. Ubłoceni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy na obiad.
Po południu mieliśmy zajęcia w budynku. Najpierw było rękodzieło ludowe – tkactwo. Każdy z nas dostał krosno i włóczki niezbędne do pracy. Potem w Sali kinowej obejrzeliśmy filmy o Wyżynie Krakowsko – Częstochowskiej.
Program wieczoru był także bardzo bogaty. Po kolacji przy ognisku piekliśmy kiełbaski, piliśmy gorącą herbatę i śpiewaliśmy piosenki. Dzień zakończyła dyskoteka – bawili się i uczniowie, i opiekunowie.

W trzecim, ostatnim dniu wycieczki, pożegnaliśmy Olsztyn i wyruszyliśmy autokarem do Złotego Potoku, gdzie poznaliśmy walory przyrodniczo-krajobrazowe rezerwatu przyrody Parkowe. Zobaczyliśmy Grotę Niedźwiedzią, stawy o poetyckich nazwach: Sen Nocy Letniej, Amerykan oraz źródła: Spełnionych Marzeń, Zygmunta (od imienia ich miłośnika – Zygmunta Krasińskiego). Badaliśmy też czystość za pomocą biowskaźników, którymi były m. in. kiełż zdrojowy, wypławek czy larwa chruścika. Znaleźliśmy także czas na obejrzenie hodowli pstrąga, a nawet jego degustację.
Do Katowic wróciliśmy zadowoleni, wypoczęci i pełni wrażeń. Wycieczka była super czekamy na kolejną!

Uwaga! Więcej zdjęć w galerii! Kliknij i zobacz

katarzyna_wiercinska dnia 22 listopad 2016 22:50 0 Komentarzy · 233 Czytań · Drukuj
Voice of Poland

katarzyna_wiercinska dnia 17 listopad 2016 20:47 0 Komentarzy · 322 Czytań · Drukuj
Strona 1 z 41 1 2 3 4 > >>
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online

Radio FEST

Nauczyciel w mediach

Przyjaciel szkoły

© Zespół Szkół im. Jerzego Ziętka, Katowice 2008-2016 | Administratorem strony jest Tadeusz Brzeziak